TV-signal fra Januar 2018

Som de fleste af jer muligvis husker, blev det på Generalforsamlingen 2017 besluttet at stoppe samarbejdet med Yousee. Det betyder at vi fra 2. januar 2018 (nærmere tidspunkt kendes ikke) skifter tv-signal på vores antenneanlæg fra Yousee til Boxer.

Arbejdet indebærer at der skal opsættes en mast til tv- og radio-antenne ved legepladsen og monteres lidt nyt udstyr i skabet ved siden af.

Der vil kunne opleves en kort afbrydelse af tv-signalet mens skiftet sker.
Efter dette skifte skal alle tv der skal modtage signal fra Boxer lave en kanalsøgning for at finde disse kanaler.
Boxer har lovet at udlevere nærmere information om de tekniske krav for modtagelse via dem.

Dette indlæg blev udgivet i TV. Bogmærk permalinket.

10 Responses to TV-signal fra Januar 2018

  1. Nina Haldor Hansen skriver:

    På det seneste brev fra YouSee, hvor de opsiger vores aftale, står der, at TV-signalet forsvinder 31. december. Så vidt vi husker, er der tidligere blevet sagt, at vi stadig kan se TV 1. januar 2018. Det lyder jo lidt sært, men det var løftet. Kan I sige noget om det?

  2. Esben Rønne-Rasmussen skriver:

    Hej Nina.

    YouSee-vejene er uransagelige…
    Der er desværre ikke overensstemmelse mellem hvad YouSee lover bestyrelsen og det der er skrevet til abonnenterne.

    For at TV signalet bliver lukket ned skal der ske en fysisk frakobling, den sker efter al sandsynlighed den 2.januar 2018. Av-Vision kobler Boxer til samme dato.
    For internettet kan YouSee teknisk lukke det ned fra et kontor, det sker den 1.januar, hvilket er imod aftalen mellem YouSee og Grundejerforeningen. Vi bliver koblet på internettet den 2.januar af AV-Vision.
    Det betyder:
    – at de der har tilmeldt sig Boxer kan se TV 1.januar fra YouSee og derefter Boxer fra 2. januar (nærmere tidspunkt kendes ikke pt.)
    – at de der har tilmeldt internet via Bolignet Aarhus ikke har dette den 1.januar, men først fra 2. januar (nærmere tidspunkt kendes ikke pt.)

    YouSee glemte desuden at fortælle i skrivelsen til grundejerne, at mail adresser under YouSee ikke kan fortsætte uden et særligt abonnement (dette er oplyst til 59 kr./md.) gælder eksempelvis @webspeed.dk.

  3. John Gaarsvig skriver:

    Hej Esben.
    Bliver den ovenfor omtalte skrivelse fra YouSee til grundejerne ikke publiceret her på grundejerforeningens hjemmeside, og hvordan skal det forstås, at mail-adresser under YouSee ikke kan fortsætte uden et særligt abonnement? Jeg spørger, fordi jeg ikke har modtaget nogen skrivelse fra YouSee.
    Med venlig hilsen John Gaarsvig, Røjlevangen 84.

    • Esben Rønne-Rasmussen skriver:

      Hej John.

      Det omtalte brev er omdelt af Yousee direkte til deres kunder. Personligt har jeg modtaget 2 skrivelser fra dem:
      Et brev dateret 22/11 med titlen “Din foreningsaftale med YouSee ophører”
      og
      En email dateret 2/12 med titlen “Ordrebekræftelse: Vi bekræfter din opsigelse”.

      Jeg forventer at Yousee selv retter henvendelse til deres kunder, men du kan altid kontakte dem og spørge til din situation efter opsigelsen af foreningens aftale.
      Husk dog at det kun er husstande med personlige produkter fra YouSee der vil modtage brev fra dem – TV-pakken er leveret gennem foreningen.
      Hvis du i dag modtager internet fra YouSee gennem telefon-linjen, vil det ikke blive påvirket af opsigelsen af foreningens aftale.

      Ang. mailadresser:
      Vi har fået oplyst fra enkelte husstande som benytter en mailadresse som er blevet leveret ifm. et Yousee produkt, at de er blevet oplyst om at de ikke kan forvente at kunne bruge deres mailadresser hvis de ikke længere er Yousee kunder. Mailadresserne ligger under en service som Yousee ejer og administrerer og jeg vil tro at der er regler i deres Kunde Betingelser, som angiver at de ikke kan beholdes hvis man ikke længere er kunde. Dog har nogle fået oplyst at de fortsat kan benytte deres adresse hvis de betaler for det – angiveligt 59,- kr./md. Jeg ved ikke præcis hvilke adresser der er tale om, men jeg forventer at disse adresser kan være påvirket:
      @webspeed.dk
      @youmail.dk
      @youpost.dk
      @webspeed.dk
      @youseeme.dk

      Hvis du er afhængig af din mailadresse leveret af Yousee/TDC/Dansk KabelTV så kontakt Yousee og spørg hvad du har af muligheder.

      MVH Esben

  4. John Gaarsvig skriver:

    Hej igen, Esben.
    Er det korrekt forstået, at
    1) alle TDC og YouSee tilknyttede email-adresser bliver lukket pr. 1/1 2018?
    2) Vil mail-konti være brugbare i en periode efter 1/1 2018, eller er konti straks inaktive?
    3) Gælder dette også f. eks. @kabelmail.dk?
    Med venlig hilsen John Gaarsvig

    • Esben Rønne-Rasmussen skriver:

      Hej igen John.

      I brevet sendt til mig fra Yousee står der:
      “Vær opmærksom på, at kort tid efter at bredbåndsforbindelsen lukkes, vil der ligeledes blive lukket for eventuelle e-mailadresser, sikkerhedspakker, ip-adresse, underholdningstjenester som er knyttet til YouSee Bredbånd mv., og som leveres af YouSee.
      Du skal have et bredbåndsabonnement ved YouSee for at beholde tjenesterne. Ønsker du fortsat at beholde disse tjenester, bedes du kontakte os.”

      Som skrevet herover, ved jeg ikke med sikkerhed hvilke adresser der er påvirket.

      MVH Esben

  5. John Gaarsvig skriver:

    Hej Esben.
    Mange tak for svaret.
    På baggrund af dine oplysninger har jeg oprettet en ny email-adresse.
    Med venlig hilsen
    John Gaarsvig

  6. Jeannette Korre skriver:

    Er det korrekt at vi ikke har tv signal eller internet hele 1. Januar ??
    Det håber jeg da ikke er korrekt ?
    Vi har fået en ordrebekræftigelse af YouSee at de lukker vores bredbåndssignal og tv signal lukkes ned på dagen – altså 31/12 ??

    Og vi kommer først op at køre med Boxer og Bolignet-Århus d. 2 januar ??

    Hilsen Røjlevangen 148

    • Esben Rønne-Rasmussen skriver:

      Hej Jeanette.

      Vi har tv-signal helt frem til skiftet til Boxer 2. januar.
      Internet via Yousee er ikke en aftale som foreningen har indgået, men er indgået mellem Yousee og den enkelte husstand/kunde. Som beskrevet i indlægget 15. dec kan hver husstand muligvis finde en løsning med Yousee.

      MVH Esben

  7. Else Rantzau skriver:

    Hej Alle
    Blot til jeres info snakkede jeg med dem som skal fjerne jeres Yousee signal til tv’et, signalet bliver først fjernet Tirsdag den 2/1-2018 kl 08.00 har de lovet os , da vi skal mødes med dem på Tirsdag. Rigtig godt nytår
    Ønskes i fra
    Per og Else
    Av-Vision A/S

Der er lukket for kommentarer.